TR | EN
Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu

BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU ve İNCELEME

KOMİSYONU ÜYELERİ

* Prof. Dr. Murat OLGUN (Başkan)

* Öğr. Gör. Dr. Esra SERTEL  (Üye)

* Öğr. Gör. Ersin GÜLER  (Üye)

 

Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonunun kısaca görevi: Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği’nde belirtilen ilkelere uygun olarak öğretim elemanlarının akademik teşvik ödeneği başvurusuna ilişkin faaliyetlerinin uygunluğunu değerlendirmektir.

 

Görev, Yetki ve Sorumluluklar:

  • Rektörlükçe belirlenen tarihler arasında kendilerine gelen teşvik dosyalarını inceler.
  • Komisyona gelen başvurularda Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Beyan Belgesi, Faaliyetlere İlişkin Sunulacak Belgeler doğrultusunda, YÖKSİS’ten alınan çıktılar ve faaliyetleri kanıtlayan örnek ve belgeleri inceler.
  • Gerekli gördüğü hallerde faaliyetleri kanıtlayan örnek ve belgelere ek açıklama, bilgi ve belge talep eder.
  • Başvuru sahibinin faaliyetlerinin incelemeye uygun olup olmadığına karar verir.
  • Başvuruların değerlendirilmesi sonucunda reddedilen ya da puanı değişen başvurulara yönelik olarak açıklama yapmakla yükümlüdür.
  • Yönetmeliğin ekinde bulunan Faaliyet Hesaplama Tablosu ile YÖKSİS’in puan hesaplamasına göre başvuruların puanlamasını yapar.
  • Başvuruların değerlendirilmesi sonrası hazırlanan karar tutanağını, ilan edilen takvime uygun olarak gönderir.
  • Görevlendirme nedeniyle kurum dışında görev yapan öğretim elemanlarının başvuruları kadrolarının bulunduğu kurumda değerlendirilir.
  • Yaptığı çalışmaları, önerileri, istek ve ihtiyaçları Müdürlüğe rapor/tutanak halinde sunar.